hobby, pasiune, curiozitate, lucruri făcute pe îndelete, aduse în casa mea cu mult drag

Aici îmi voi prezenta "faptele mele de vitejie" realizate manual, limitate doar la uleiuri si unturi vegetale, ceară de albine, miere de albine, vitamine A,E, spirulină, cafea si argilă pulbere, sare de baie din Marea Moartă, plante medicinale ce dau nota finală fiecărui săpun în parte iar adaosul de ulei esenţial conferă un efect de aromaterapie.
Mai mult decat un simplu săpun!

Si nu numai ...

PRIETENII MEI

duminică, 9 februarie 2014

PIZZA

Poze nu am , nu am pentru ca am savurat-o fara a ma gandi . Merita incercata.
M-am inspirat  de pe blogul  lui Adi Hadean - cea cu blatul simplu.
Aveam  reteta mea pe care o preparam la masina de paine  si   tot ziceam sa o mai schimb.

Pe aceasta, am incercat o de 2 ori, prima data nu mi-a iesit deloc, m-am suparat  - cu toate ca ai mei au laudat pizza,  pana-n panzele albe.
Nu m-am lasat si a doua zi am incercat -o din nou.. si iaca surpriza: EXTRA!
Am adaugat de la mine putere si 3 linguri de gris,in  coca   - faza asta cu grisul am vazut-o la mare la bulgari, o preparau in fata noastra.

deci reteta a la "adi hadean" astfel:

- 600 gr faina
- 300 gr apa rece
-50 gr apa calduta in care am dizolvat 20 gr de drojdie
- putina sare
- 2 linguri de ulei
- putin zahar
                         si cele 3 linguri de gris de care aminteam  mai sus, puse la finalul finalului.

Se framanta la mana pentru a lua aer, pret de 15 min. Eu m-am lasat pagubasa dupa 5 min  de framantat si am trecut-o la masina de paine cam 15 min. Dupa framantat a ramas in masina aproape 2 ore dupa care am scos-o  i - am adaugat grisul , am mai framantat-o putin pana am incorporat grisul,   am portionat-o in 4 bile ( adica pt 4 tavi mari de aragaz)  si le-am lasat sa se mai odihneasca pana am pregatit celelelalte ingrediente.

ATTN!
Nu se unge tava deloc!
Se intinde pe planseta coca,  cu putina faina.
Se coace direct pe temperatura mare ( la mine am pana la 250 grade - cuptor electric), aproape 10 min.

Cam aceasta este reteta de care sunt tare incantata.
Merci Monica! Tu sti de ce!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu