hobby, pasiune, curiozitate, lucruri făcute pe îndelete, aduse în casa mea cu mult drag

Aici îmi voi prezenta "faptele mele de vitejie" realizate manual, limitate doar la uleiuri si unturi vegetale, ceară de albine, miere de albine, vitamine A,E, spirulină, cafea si argilă pulbere, sare de baie din Marea Moartă, plante medicinale ce dau nota finală fiecărui săpun în parte iar adaosul de ulei esenţial conferă un efect de aromaterapie.
Mai mult decat un simplu săpun!

Si nu numai ...

PRIETENII MEI

joi, 2 decembrie 2010

SAPUN CU ARGILA - matifiant si emolient



Un sapun grandios cu rol matifiant pentru tenurile cu tendinta grasa, in care excesul de grasime este retinut in piele, porii sunt astupati iar punctele negre ii infunda.

Argila este inclusa pentru a absorbi uleiurile in exces, murdaria si toxinele din piele, simultan exfoliind si imbunatatind circulatia la nivelul pielii cu efecte benefice in indepartarea celulelor moarte de pe corp in igiena zilnica si pentru diferite boli de piele: psoriazis, alergii, eczeme, dermatite..
Ulei "cerat" de jojoba, l-am inclus din doua motive :
- deoarece se apropie foarte mult de textura sebumului, eu ii spun mereu ca este lubrifiantul natural de aur pentru piele. Se spune că folosirea lui in cosmetica, poate „păcăli” glandele sebacee dându-le de înţeles că au produs suficient si astfel, le sugerează o pauză: "in asteptare".
- un alt motiv princial al uleiului de jojoba este că e non-comedogenic adică nu blochează porii.
Uleiul esential de melissa - calmant, actioneaza asupra starilor de anxietate, iritabilitate, insomnie, foarte util in tratamentul durerilor de cap sau migrenelor cauzate de stres asociate cu senzatia de tensiune la ceafa si umeri.
Actiunea sa calmanta poate fi utila si in crizele astmatice pe fond nervos.


Ingredientele folosite sunt: unt de cocos, ulei de arahide, ulei de masline si ulei de palmier, apa dedurizata, argila pulbere, ulei de jojoba, ulei esential de melissa si ulei parfumat de liliac.

Aşadar, are excelente proprieţăţi emoliente şi hidratante, are o textură neagresiva pielii, o curata şi o reface atunci cand pielea este afectata de folosirea unor produse cu ph diferit de cel natural.

4 comentarii:

  1. Arata super!Nu te supara ca te intreb,de unde ai luat argila roz(ca eu asa o vad)?Ca de cand caut m-am saturat.Felicitari inca o data.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  2. beatrice, argila este luata din caciulata din acel mic targusor de produse handamade din lemn, este si un chiosc amenajat cu produse naturiste, este la plicuri mici patrate.
    multumesc pentru apreciere!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sarut mana!Dar targusorul este in orice zi?N-am mai fost pe acolo.... de nu mai tin minte cand!Sapunul imi place mult si spun sincer.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  4. merci frumos, beatrice!
    eu merg mai des dar numai la sfarsit de saptamana in plimbare. Este un magazin de produse naturiste in piata mare vis a vis de farmacia bajan,poate acolosa gasesti, o sa intreb eu si iti dau de stire, ok? eu caut argila verde si nu gasesc...
    numai bine!

    RăspundețiȘtergere