hobby, pasiune, curiozitate, lucruri făcute pe îndelete, aduse în casa mea cu mult drag

Aici îmi voi prezenta "faptele mele de vitejie" realizate manual, limitate doar la uleiuri si unturi vegetale, ceară de albine, miere de albine, vitamine A,E, spirulină, cafea si argilă pulbere, sare de baie din Marea Moartă, plante medicinale ce dau nota finală fiecărui săpun în parte iar adaosul de ulei esenţial conferă un efect de aromaterapie.
Mai mult decat un simplu săpun!

Si nu numai ...

PRIETENII MEI

duminică, 26 decembrie 2010

Bicarbonatul si utilizarle lui in intoxicatii

Da, cititi bine la intoxicatii!
Am plecat de la intoxicatii pentru ca de fiecare data cand ma apuc de sapun, de lucru cu soda, incerc cat pot sa ma protejez, la nivelul nasului chiar ne este necesara o masca.
Stim cu totii la cat de bun este bicarbonatul, incontinuare va redau niste solutii cat mai sintetizate in care este prezent si bicarbonatul cu prorietatile lui salvatoare.
- cand apare o leziune la nivelul calor respiratorii(nas gura)se repara o soutie de bicarbonat 5%, max 20 pic.in nas iar pentru gura se face gargara cu aceasta solutie.
- ingerare soda solutie( doamne fereste sa nu ncurcati borcanele ca altfel nu ai cum sa o ingerezi) se administreaza 2-3 litrii de apa calda, lapte, sucuri dar in reprize fractionate a cate 30 ml odata, deoarece trebuie evitat dlatarea stomacului
- atingerea solutiei de soda cu pielea: neutralizarea se face cu solutie de 10% bicarbonat. Nu se foloseste alcool la stergerea pielii, deoarece se poate grabi absortia prin piele. Se spala bine cu apa multa si otet sau acid boric 1-2%. In cazul ochilor se pun picaturi pe o compresa sterila, daca nu avem pipeta.

Bicarbonatul mai este folosit tot in cazul masurilor de prim ajutor si la arsurile cu hipoclorit, acel ACE care se gaseste la supermarket, substanta care im aduce aminte de copilarie folosit de mama la albitul rufelor, dezinfectant wc, curatenie generala, (la toaleta si eu folosesc domestos, tot cu acest miros NESUPORTABIL). Solutia este : la 1litru de apa se pun 4 linguri de bicarbonat.

Cautand pe google gradul de periculozitate al sodei, am dat de o lege in care este trecuta cu grad scazut, coroziva, periculoasa pentru mediu, la fel si hidroxidul de potasiu cel cu care se face sapunul lichid, iar naftalina cea care o folosea mama impotriva moliilor( care acum nu isi mai face efectul, au suferit mutatii gnetice si moliile astea- deh!)am gasit -o ca inflamabila si cu pericol moderat...
Interesant de stiut!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu