hobby, pasiune, curiozitate, lucruri făcute pe îndelete, aduse în casa mea cu mult drag

Aici îmi voi prezenta "faptele mele de vitejie" realizate manual, limitate doar la uleiuri si unturi vegetale, ceară de albine, miere de albine, vitamine A,E, spirulină, cafea si argilă pulbere, sare de baie din Marea Moartă, plante medicinale ce dau nota finală fiecărui săpun în parte iar adaosul de ulei esenţial conferă un efect de aromaterapie.
Mai mult decat un simplu săpun!

Si nu numai ...

PRIETENII MEI

miercuri, 26 ianuarie 2011

SAPUN "MENTA LA PATRAT"


Un sapun facut "la cald", cu frunze uscate si ulei esential de menta pentru un miros profund!
Am cunoscut acum 2 saptamani o mamica draguta si foarte cumsecade pe nume Beatrice (si pe fetita ei Karina - o adevarata printesa) care mi-a adus aminte de metoda "la cald" pe care am experimentat-o de maxim 5 ori si de fiecare data sapunul mi-a iesit cu niste solzisori deasupra si din acest motiv m-am cam lasat pagubasa. Pe atunci, incercasem si cu apa mai multa, si cu ulei pus la sfarsit si cu foc mai incet... dar, asta e, nu-i bai, pe mine una nu ma satisfacea vizual, ca in rest... bate sapunul la rece : miros, textura, duritate, rezistenta!

Ma rog, si acesta mi-a iesit identic solzos, cativa deasupra care nu stau uniti de restul sapunului. Vorba lui fi-miu cand l-a vazut: mama, la acesta nu pot sa i spun ooooaaauuuu ! dupa care i l-am dat sa se spele cu el pe maini si s-a transformat totul intr-o joaca cu clabuci, nu mai pun ca frunza de menta nu se lasa prinsa in clabuci... pana la urma si-a retras cuvintele.
Menta a ramas aceeasi in interiorul sapunului, este exact cum am presart-o, mirosul uleiului esential este intens de parca as fi pus doza dubla !.
Uleiul organic de nuca de macadamia are o textura usoara, este absorbit de piele, tonifica pielea imbatranita si cea uscata, confera finete. Patrunde imediat in piele nu lasa urma grasa. Culoarea este identica cu a untului, un crem deoarece uleiul de nuca de macadamia este destul de inchis.
In rest... RIDIC 2 MAINI SUS! IMI PLACE!

Ingredientele sunt:
-unt de cocos (multumesc tare mult Beatrice, si pentru cocos si pentru ca mi-ai resuscitat 'pofta" de un sapun la cald)
- ulei de soia
- ulei de masline
- ulei esential de menta
- frunze de menta
- ulei organic de nuca de macadamia
- ulei extravirgin de masline

10 comentarii:

  1. Mutumesc si cu placere.Cu timpul ai sa prinzi experienta,te asigur.La cald se pastreaza mirosurile spre deosebire de metoda rece.Singurul inconvenient este ca trebuie sa lucrezi super repede pentru ca se ingroasa instant.Ma bucur ca-ti place si.....hi,hi si-a retras bebelul cuvintele.Va pupam cu drag de la mic la mare.

    RăspundețiȘtergere
  2. ok, asa sa fie!
    ma consider la inceput de drum cu metoda, cam 96% din sapunuri sunt le rece! mai am noutati... doar tu esti devina (e/i). pupici si multumiri!

    RăspundețiȘtergere
  3. deci care este exact procesul tehnologic ptr un incepator ca mine?ty

    RăspundețiȘtergere
  4. Clara, eu n-am incercat metoda la cald. Am mai vazut la cineva un sapun facut prin metoda asta si sapunul facuse deasupra un fel de pojghita. Cred ca e totusi un secret la metoda asta ca sa iasa sapunul perfect.
    La al tau vad si niste puncte portocalii, ai pus si coaja rasa de portocale ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Clara deja ii simt aroma; ai inceput iar cu seriile tale imbietoare; ma gandeam si eu la un sapun la cald, dar de rufe, tot cu reteta de la Beatrice de pe blog. Ce zici Beatrice? Merge?
    Totusi cum e cu pastrarea proprietatilor daca e facut la cald. Stiu ca se poate consuma de a doua zi, nu? Asta ar fi iar un avantaj, pe langa cel care ziceti voi, ca isi pastreaza mirosul. Ale mele sunt toate la rece si isi pastreaza mirosul.
    Chiar Clara ziceam ceva de un schimb ... hai sa facem un schimb acu in luna iubirii.
    Beatrice ce zici te bagi?
    va pup si va imbratisez cu mult drag :-*

    RăspundețiȘtergere
  6. karma: este identic procesul ca metoda "la rece", numai ca in loc sa -l lasi la maturat il dai la cuptor pt max 1 ora la foc mic.
    daca te hotarasti sa faci, te ajut cu cea mai mare placere! ok?
    numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. geta: am dibuit-o nu m-am lasat, am facut altul si a iesit perfect, il voi posta zilele astea; da pojghita este de la foc tare - parerea mea!
    nu am pus coaja ci este prins putin sapun pe fundul vasului.
    am noutati zilele astea...
    numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. este bine alinutza, telepatia bate-o vina! cu proprietatile ce sa zic .. uleiurile scumpe le-am pus la sfarsit odata cu cele esentiale, acesta se poate folosi dupa minim 4 ore. Sigur ca sunt de acord sa facem troc Ma unesc cu beatrice sa vd ce zice si purcedem...
    In general la cele la rece, eu pun 2 sticle la 1l si dupa 1 luna deja este aproape dus mirosul. Imi place foarte mult acesta la cald, numai ca nu il poti modela.
    numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ma numesc Alexandru Plesca si va scriu pt ca am mare nevoie de ajutorul dvs..nu am mai facut pana acum sapun la cald.Fiind un artispt pe timp de criza am nevoie sa improvizez:)
    alexplesca@yahoo.com sau 0726137577
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  10. bine alexandru, cu ce te pot ajuta??
    dar sa stii ca improvizatul acesta te duce cam multisor la pret!... te ajut cu cea mai mare placere!
    cu bine, clara!

    RăspundețiȘtergere