hobby, pasiune, curiozitate, lucruri făcute pe îndelete, aduse în casa mea cu mult drag

Aici îmi voi prezenta "faptele mele de vitejie" realizate manual, limitate doar la uleiuri si unturi vegetale, ceară de albine, miere de albine, vitamine A,E, spirulină, cafea si argilă pulbere, sare de baie din Marea Moartă, plante medicinale ce dau nota finală fiecărui săpun în parte iar adaosul de ulei esenţial conferă un efect de aromaterapie.
Mai mult decat un simplu săpun!

Si nu numai ...

PRIETENII MEI

sâmbătă, 20 noiembrie 2010

pH - ul IN ACTUALITATE

Mi- am studiat in amanuntit toate bucatelele de sapun, pastrate de mai mult de un an, bucati care urmau sa treaca prin testarea pH-ului.
Am avut asa o reactie la sapunul:
http://pasiunideodinioara.blogspot.com/2010/03/sapun-cu-suc-de-kiwi-si-banane-emolient.html
ca a rams testarul "blocat" pe culoarea portocalie - rosiatica : am tradus un 5 si jumatate catre 6 , un 5,5... sa zic asa si m-a dus gandul la acea reclama... m-am enervat, parca nu -mi convenea situatia..., am lasat foita cam juma' de ora si in sfarsit s-a schimbat la pH 7, chiar mai mult.

Tot aveam in cap acea reclama: sapun cu pH DE 5, 5... asa o fi dar daca ar mai fi valabila acea publicitate tare mi as dori sa-l cumpar special pentru testare!
Chiar asa sa fie, dar tot sapunul meu natural este mai bland si de o mie de ori mai bun. Nu exista termen de comparatie cu un sapun industrial!

Ce am mai obesrvat:
-am luat 2 bucati la testat, bucatele care stiam ca am la ele Ph de 8 si ceva chiar jumate, luate de aproape 2 ani, acum din gresala am testat aceeasi bucata si avea clar , clar 7 pH!
- nu de aceea se spune ca un sapun este bun, bun daca sta minim 8 sapt. nu mai zic ca al meu are ani vechime, nu este ranced, a coborat pH datorita maturarii naturale
- uleiul esential din sapun este parte importanta, avand legatura cu pH-ul, nu modifica daca este un ulei natural, eu personal m-am axat pe Fares si cele de la Yasmina din Germania,

Asadar concluzia mea este: ca daca calculam corect, indicii luati corecti, materiile prime de calitate, combinarea uleiurilor in functie de structura lor, daca tinem cont si de iodul din fiecare ulei, parfumul din sapun nu trebuie sa fie sintetic, zic ca nu are cum sa depaseasca de 8 Ph-ul.

Scriam in postarea anterioara despre pH , sapunul care m-a lasat dezamagita in privinta pH- ului:
- pH luat de 4 ori, la intervale de 0 zi, este acesta:
http://pasiunideodinioara.blogspot.com/2010/04/sapun-cu-lime-si-iaurt-intim.html
- eu zic ca iaurtul este de vina sau poate si lime - coaja ( inotdeauna spal cu bicarbonat )
- voi mai face acest sapun dar mi s -a pus pata pe un aparat de iaurt, gata!
Pana atunci lucrez la reteta ...


In concluzie, sunt destul de GRANDIOASE si fara sa le aflu pH-ul. Este destul ca "printii" mei ma lauda, imi transmit un sentiment de siguranta, este facut de mine si sunt in stare sa le "mananc"!

4 comentarii:

  1. Eu am facut sapun azi pentru a doua oara. Si ieri, dar si azi mi-a iesit ph destul de mare, spre 12-14 , dar am testat ph-ul imediat ce am facut sapunul. Nu stiu care e cauza ph-ului atat de mare, ca eu am calculat pe un site de calcule pentru cantitati de apa, soda la masa de uleiuri si am respectat reteta intocmai. Poti sa ma ajuti cu o sugestie?

    RăspundețiȘtergere
  2. da, PH este foarte mare, conteaza cata soda ai pus si mai ales uleiul esential pe care l-ai adaugat, in general ph se masoara dupa cel putin 3 saptamani , este la fel cand duci spunul la testat pentru a lua autorizatie de producere. mai astepta ceva timp, ca oricum nu-l poti utiliza, o sa vezi ca o sa scada ph!
    numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Clara pentru incurajare. Intr-adevar dupa doua zile la testul ph-ului a iesit un alt rezultat, si anume mai spre verde , adica in jur de 8. E mare lucru sa ai pe un cunoscator care sa te mai lamureasca din cand in cand, iar eu apreciez ajutorul tau.
    Imi place ca dai diverse retete pentru multe produse, pe care eu le citesc cu atentie. Unele, cum ar fi samponul din glucozida de cocos poate le voi incerca si eu. Altele poate pe viitor , oricum blogul tau ma inspira mult pentru ca eu vreau sa imi fac produse cat mai naturale , retete simple si sanatoase. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. mihaela, nu ai pentru ce, oricand cu placere!acum am mai luat o pauza, pana consum ce am. samponul este extraordinar, cel putin pentru parul meu mai ondulat... super!
    imi face placere ca te ajuta blogul, toate cele bune , bafta !
    clara.

    RăspundețiȘtergere