hobby, pasiune, curiozitate, lucruri făcute pe îndelete, aduse în casa mea cu mult drag

Aici îmi voi prezenta "faptele mele de vitejie" realizate manual, limitate doar la uleiuri si unturi vegetale, ceară de albine, miere de albine, vitamine A,E, spirulină, cafea si argilă pulbere, sare de baie din Marea Moartă, plante medicinale ce dau nota finală fiecărui săpun în parte iar adaosul de ulei esenţial conferă un efect de aromaterapie.
Mai mult decat un simplu săpun!

Si nu numai ...

PRIETENII MEI

luni, 23 august 2010

LOTIUNE PENTRU TEN - gras si acneic

Uleiul esential se dilueaza prima data in alcool, dupa care se omogenizeaza in apa.

- 250 ml apa de flori de portocal
- 15 ml alcool pur
- 3 pic de ulei esental de bergamota
- 3 pic de ulei esential de lavanda

Pentru un ten acneic la reteta de mai sus se adauga si 3 pic de ulei esential de muscata si 100 ml apa de hamei.

Lotiunea este facuta de mine si terminata deja, m-am tot tinut sa o scriu.
Apa de portocale, nu am gasit la momentul potrivit si am inlocuit cu apa de trandafiri cumparata din Bulgaria. Mi-a placut enorm de mult si voi trece la 2 sticla dar cu apa de portocale, in compozitie.
Lotiunea pentru ten acneic nu am facut- o, personal nu am probleme, in schimb mi-ar fi placut sa gasesc de cumparat apa de hamei, fiind foarte benefica chiar asa simpla iar preparata ca in reteta de mai sus i-as darui-o sora-mii ca incepe scoala si e plina de " probleme acneice".

4 comentarii:

  1. Eu mi-am făcut o loţiune tonică din apă de flori de portocal şi tinctură de propolis. Aveam tenul mixt, dar de când am renunţat la antibebe a devenit gras. Cine ştie ce dereglări au avut loc în organism... Aşa că mai simt nevoia când şi când de o loţiune, demachiant nu folosesc.

    Aici în Buc. e apă din flori de portocal la magazinele arăbeşti. Cred că şi în Carefour, la internaţionale. Am şi apă de trandafiri, dar mi se pare aroma prea puternică. O folosesc la dulciuri orientale rar de tot.

    Ai soră mică? Ce fain. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. adelina, cu tincutra este de 1000 de ori mai buna. am citit si eu de ele si parerile sunt impartite, depinde de fiecare organism in parte, eu nu am luat niciodata...Aceasta lotiune se potriveste perfect tenului meu.

    Unde se gasesc magazinele arabesti, pur si simplu ma oftic ca aici nu gasesti mai nimic..
    La carefour merg deseori in Pitesti dar unde anume? la magazinele de pe stanga?

    Apa de trandafiri LA CE MANCARURI o folosesti, acum imi aduc aminte, am mai citit pe undeva de utilizarea ei si pe langa asta in Bulgaria , vanzatoarea mi-a spus ca se poate si consuma ... acum am percutat...!
    o zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. ...le-am lăsat baltă de mai bine de 1 an. Nu vreau să-mi distrug ficatul.

    Magazine arăbeşti sunt f. multe în Bucureşti. Eu ştiu 3 cel mai aproape de noi, unul lângă staţia de metrou Crângaşi şi alte două pe Calea Moşilor.
    În Carefour, în incinta hipermarketului, la raionul de produse internaţionale: asiatice, arăbeşti...

    Păi apa de trandafiri n-am folosit-o în mâncare până acum, ci doar în dulciuri. Uite o idee la mine:
    http://zbor-catre-vis.blogspot.com/2010/02/curmale-proaspete-cu-nuci-pecan.html

    În general merge să faci un sirop din apă de trandafiri şi zahăr şi pui pe deserturi cu fructe. Sau orez cu lapte aromat cu f. puţină apă (dacă-ţi place aroma), în baclavale, cataif...

    Zi faină şi vouă!

    RăspundețiȘtergere
  4. adelina, merci frumos pt info, in sept am drum musai la bucuresti , mi-am copiat indcatiile.
    acum ma duc pe link, merci inca odata!

    RăspundețiȘtergere