hobby, pasiune, curiozitate, lucruri făcute pe îndelete, aduse în casa mea cu mult drag

Aici îmi voi prezenta "faptele mele de vitejie" realizate manual, limitate doar la uleiuri si unturi vegetale, ceară de albine, miere de albine, vitamine A,E, spirulină, cafea si argilă pulbere, sare de baie din Marea Moartă, plante medicinale ce dau nota finală fiecărui săpun în parte iar adaosul de ulei esenţial conferă un efect de aromaterapie.
Mai mult decat un simplu săpun!

Si nu numai ...

PRIETENII MEI

marți, 17 mai 2011

CUM ACTIONEAZA SAPUNUL?

Simplu !!

Cand acele molecule de sapun vin in contact cu murdaria, formata in special din " aspecte " insolubile in apa, se orienteaza partea hidrofoba spre substantele insolubile in apa si partea hidrofila spre apa. In acest mod substanta insolubila adica partea murdara este impartita in particule foarte mici iar acestea fiind inconjurate de puternicile molecule ale sapunului, formeaza in acel moment instantaneu un intreg angrenaj de curatire numit : micele (distugerea sau absorbtia grasimilor) . Acestea trecand si prin Sfanta Apa ( de ce Sfanta?? fara ea , am trai doar 7 zile!) formeaza o EMULSIE destul de stabila , adica acei bulbuci pe care-i asteptam de fiecare data cand luam sapunul!!.
Nu e asa ca-i simplu??

PS . data viitoare despre sapun si : apa dura , apa dedurizata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu